Sælg Bitcoin – hvordan sælger du Bitcoins?

Når man ejer nogle Bitcoins, vil det for nogen også være meget interessant at sælge dem igen. Selvom man kan bruge sine Bitcoins mange steder, og listen fortsætter, så er det også rart at vide de repræsenterer en reel værdi.

Det er derfor også muligt at sælge sine Bitcoins, og dermed få kontanter ud på sin bankkonto igen. Ligesom når man køber Bitcoins, er der en del forskellige steder hvor man kan få solgt sine Bitcoins.

Det er værd at bemærke det er nemmere at købe Bitcoins, end at sælge dem. Ofte er der nogle øvre grænser ved salg, simpelthen fordi dem som udøver denne service ønsker at beskytte sig selv.

Til salg af Bitcoins, anbefaler Dansk Bitcoinforening Kraken.com det er en af de største børser med et Euro marked.

Salg af Bitcoins igennem videreforhandlere

Når man sælger Bitcoins igennem en videreforhandler, så modtager videreforhandleren dine Bitcoins, og sætter dem til salg på en Bitcoin børs.

Når Bitcoins er solgt, overfører han et beløb til din bankkonto. Forskellen på dette og hvis du selv solgte på børsen, er at der er en længere ventetid på at få pengene ud fra børsen. Videreforhandleren køber som regel Bitcoins inde på børsen i stedet, da andre kunder ønsker at købe Bitcoins.

Salg af Bitcoins igennem en Bitcoin børs

Man kan også vælge at sælge direkte igennem en Bitcoin børs. Her sælger man Bitcoins direkte på markedet uden et gebyr.

Når pengene trækkes ud skal man være opmærksom på at der godt kan få 1-3 hverdage, og i nogle tilfælde meget mere.

Vi anbefaler ud over Kraken.com også BitStamp som Bitcoin børs.

Local Bitcoins

Man kan også vælge at mødes med folk face-to-face, og sælge Bitcoins der. Læs mere her.

2 thoughts on “Sælg Bitcoin – hvordan sælger du Bitcoins?

1. Hej Dansk Bitcoinforening
    Jeg læser, at I anbefaler BitcoinNordic til at sælge Bitcoins. Når man googler det, havner man let på Bitcoinnordic.com, som bliver redirected til Coinfy.com Når jeg læser om dem på Trustpilot, lyder det ikke som et sted, jeg har lyst til at handle.
    Jeres link på siden “http://www.danskbitcoinforening.dk/saelg-bitcoin-hvordan-saelger-du-bitcoins/” går ikke til BitcoinNordic. Det vil være super, om I kunne rette lidt i det. Og så duer næsten ingen af jeres link på en iPhone. Det kunne også være godt at få set på det. Med venlig hilsen Flemming Hansen